• 1400/10/26 - 11:04
  • تعداد بازدید خبر : 168
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت تاکید کرد:

لزوم تقویت ادارات اقتصاد سلامت جهت افزایش بهره وری

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت گفت: پرونده الکترونیک شامل اصالت سنجی، استحقاق سنجی و تبادل اسناد در حوزه بستری و سرپایی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نقل از وبدا، دکتر مهدی یوسفی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: آنچه مورد درخواست همه دانشگاه ها بوده، بهره گیری از پنل مشترک در بستر دیتا جهت نسخه نویسی الکترونیک است، چراکه وجود پنل های مختلف سازمان های بیمه گر موجب ایجاد فرایندهای موازی و افزایش حجم کاری و ایجاد نارضایتی خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت افزود: رویکرد معاونت درمان دانشگاه ها باید تقویت مراکز رسیدگی به اسناد باشد، چراکه منجر به صیانت از منابع مالی خواهد شد. 
 
وی افزود: در زمینه حفظ امنیت نسخه نویسی الکترونیک، بهره گیری از امضای الکترونیک پزشکان به عنوان یکی از الزامات اساسی محسوب می شود.
 
مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت ادامه داد: در زمینه اصالت سنجی دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی نیز براساس ابلاغ های صورت گرفته واحدهای ارائه دهنده خدمت موظف به استعلام اصالت در بخش سرپایی و بستری براساس فهرست سازمان غذا و دارو و زمان بندی اعلام شده، هستند.
 
وی تاکید کرد: بنابراین علاوه بر تکمیل زیرساخت ها، امنیت سیستم، شناسایی صاحب دیتا و امضای الکترونیک در نسخه نویسی بسیار پر اهمیت است و باید به طور کامل محقق شود. 
 
دکتر یوسفی گفت: انتظار می رود معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی با تقویت ادارات اقتصاد سلامت با شیوه های علمی و تخصصی، زمینه افزایش بهره وری را فراهم آوردند.
  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 81845
کلمات کلیدی
معصومه  میرزایی
خبرنگار

معصومه میرزایی

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1400/10/26 11:04