چک لیست وضعیت بهداشت محیط بیمارستان
1 |
کلیات و نیروی انسانی |
بیمارستان دارای پست کارشناس بهداشت محیط میباشد. |
2 |
کلیات و نیروی انسانی |
کارشناس بهداشت محیط درکمیته بهداشت و کنترل عفونت بیمارستانی عضویت داشته و بطور مستمر درجلسات حضور دارد. |
3 |
کلیات و نیروی انسانی |
کارشناس بهداشت محیط در چهارچوب شرح وظایف مصوب فعالیت دارد. |
4 |
کلیات و نیروی انسانی |
اتاق کار مناسب با فضای کافی برای کارشناس بهداشت محیط پیشبینی شده است. |
5 |
کلیات و نیروی انسانی |
پرسنل درمانی موازین بهداشت فردی را رعایت نموده و از رفتار بهداشتی برخوردار هستند. |
6 |
کلیات و نیروی انسانی |
پرسنل خدماتی موازین بهداشت فردی را رعایت نموده و از رفتار بهداشتی برخوردار هستند. |
7 |
کلیات و نیروی انسانی |
کارت واکسیناسیون برای افراد مشمول در پرونده پرسنلی آنها وجود دارد. |
8 |
کلیات و نیروی انسانی |
گواهینامه آموزش بهداشت عمومی افراد مشمول در پرونده پرسنلی آنها وجود دارد. |
9 |
کلیات و نیروی انسانی |
کارت معاینات پزشکی افراد مشمول در پرونده پرسنلی آنها وجود دارد. |
10 |
کلیات و نیروی انسانی |
پرونده سلامت شغلی برای پرسنلی که مشمول قانون کار هستند (ازجمله کارکنان لنژ، CSSD و خدماتی و...) وجود دارد. |
11 |
کلیات و نیروی انسانی |
پرسنل درمانی و فنی بیمارستان از وسایل و تجهیزات حفاظت فردی در زمان اقدامات تشخیصی و درمانی استفاده مینمایند. |
12 |
کلیات و نیروی انسانی |
پرسنل خدماتی درامور مربوط به موادغذایی و بالعکس بکار گرفته نمیشوند. |
13 |
کلیات و نیروی انسانی |
قانون ممنوعیت عرضه و فروش دخانیات در بوفه بیمارستان رعایت میشود. |
14 |
کلیات و نیروی انسانی |
قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در بیمارستان رعایت میشود. |
15 |
کلیات و نیروی انسانی |
تمهیدات لازم برای کاهش عوامل مزاحم و آلودهکننده در نظر گرفته شده است. |
16 |
کلیات و نیروی انسانی |
برنامه مستند کنترل حشرات و جانوران موذی با اولویت بهسازی و بهرهگیری از روشهای تلفیقی وجود دارد. |
17 |
کلیات و نیروی انسانی |
ازخدمات شرکتهای دارای مجوز از معاونت بهداشتی استفاده میشود. |
18 |
کلیات و نیروی انسانی |
حشرات و جوندگان در قسمتهای مختلف بیمارستان مشاهده نمیشود. |
19 |
کلیات و نیروی انسانی |
جدولی که حاوی اطلاعات مربوط به مواد خطرناک موجود در تمامی حشرهکش های مورد استفاده در بیمارستان و نکات ایمنی مرتبط با آنها میباشد در دسترس است. |
20 |
کلیات و نیروی انسانی |
برگه اطلاعات ایمنی شیمیایی (MSDS) مواد خطرناک موجود در بیمارستان، لیست شده است. |
21 |
کلیات و نیروی انسانی |
مستنداتی که نشان میدهند کلیه کارکنان، دورههای آموزشی مرتبط با مباحث بهداشت محیط را در فواصل زمانی مناسب گذراندهاند وجود دارد. |
22 |
کلیات و نیروی انسانی |
گزارش نواقص و پیگیریهای مرتبط برای رفع نواقص بهداشت محیط و مکاتبه با مسئولین و مراجع ذیربط موجود است. |
23 |
کلیات و نیروی انسانی |
تاییدیه آتشنشانی درخصوص سیستم اطفاء حریق اخذ گردیده است. |
24 |
پسماند |
برنامه عملیاتی مدیریت پسماند پزشکی ویژه تهیه و در دسترس میباشد. |
25 |
پسماند |
انواع و محل تولید پسماندهای خطرناک موجود در بیمارستان لیست شده است. |
26 |
پسماند |
امکانات لازم برای تفکیک پسماند پزشکی در مبدأ وجود دارد و از آنها استفاده میشود. |
27 |
پسماند |
پسماندهای عفونی در کیسه مقاوم زردرنگ جمعآوری و در مخزن زردرنگ دارای علامت مخصوص، قابل شستشو و گندزدایی نگهداری میشود. |
28 |
پسماند |
پسماندهای شیمیایی و دارویی درکیسه مقاوم قهوهای یا سفیدرنگ جمعآوری و در مخازن قهوهای یا سفیدرنگ دارای علامت مخصوص، قابل شستشو و گندزدایی با رعایت اصول ایمنی نگهداری میشود. |
29 |
پسماند |
پسماندهای نوکتیز و برنده (اعم از سوزن، سرنگ، تیغ جراحی و ...) در جعبه یا محفظههای استاندارد (safety box) جمعآوری میشود. |
30 |
پسماند |
پسماندهای پرتوزا و رادیواکتیو بصورت جداگانه برابر ضوابط و زیرنظر مسئول فیزیک بهداشت جمعآوری میشود. |
31 |
پسماند |
پسماندهای عادی درکیسه مقاوم مشکیرنگ جمعآوری و درمخزن آبیرنگ، قابل شستشو و گندزدایی نگهداری میشوند. |
32 |
پسماند |
سطلهای زباله سالم، دربدار و پدالی ضدزنگ، قابل شستشو با حجم و تعداد مناسب، مجهز به کیسه زباله سالم مقاوم، محکم و رنگ مناسب دربخشها و اماکن مختلف وجود دارد. |
33 |
پسماند |
سطلهای زباله بخشها (بجز اتاق جراحی) دربدار (پدالی و یا اتوماتیک) میباشد. |
34 |
پسماند |
اعضاء و اندامهای قطعشدهی بدن و جنین مرده درمحل مناسب (نظیر سردخانه اجساد) جمعآوری و جهت حمل و دفن طبق احکام شرعی به گورستان برده میشود. |
35 |
پسماند |
درب کیسه پسماند و S.B پس از پرشدن سهچهارم ظرفیت آنها بسته میشود. |
36 |
پسماند |
پسماند بصورت روزانه (و درصورت لزوم چندبار در روز) جمعآوری میشود. |
37 |
پسماند |
برچسب کیسهها و S.B محتوی انواع پسماند مطابق ضوابط میباشد. |
38 |
پسماند |
سطلهای زباله پس از هر بار تخلیه شستشو و گندزدایی میشود. |
39 |
پسماند |
محل مناسب برای شستشو وگندزدایی سطلهای زباله وجود دارد. |
40 |
پسماند |
حمل پسماند از درون مرکز با استفاده از چرخ دستی یا گاری که فاقد لبههای تیز و برنده، قابلیت شستشوی آسان، با قابلیت نظافت و گندزدایی، مختص پسماند، نشتناپذیر است، انجام میشود. |
41 |
پسماند |
وسیله حمل پسماند پس از هر بار تخلیه شستشو و با مواد مناسب گندزدایی میشود. |
42 |
پسماند |
وسیله حمل در انتهای بخش برای انتقال به محل نگهداری موقت تعویض میشود. |
43 |
پسماند |
ممنوعیت بازیافت پسماند پزشکی رعایت میشود. |
44 |
پسماند |
عدم استفاده از سیستم پرتاب (شوتینگ) برای انتقال پسماند به محل نگهداری رعایت میشود. |
45 |
پسماند |
محل نگهداری موقت پسماند در بیمارستان وجود دارد. |
46 |
پسماند |
در مکانیابی جایگاه نگهداری موقت پسماند نکان ذیل رعایت گردیده است: |
47 |
پسماند |
شرایط ساختمانی جایگاه نگهداری موقت پسماند مناسب است: به دور از تاثیر عوامل جویq، نسبت به رطوبت نفوذ ناپذیرq، قابلیت نگهداری آسان با شرایط بهداشتی مناسبq، عدم امکان ورود و خروج حشرات، جوندگان، پرندگان و... به محل نگهداریq، فضای کافیq، دارای سقف محکمq، سیستم فاضلاب مناسب، مجهز به سیستم آب گرم و سردq، کفشوی متصل به شبکه جمعآوریq |
48 |
پسماند |
موازین بهداشتی جایگاه نگهداری موقت پسماند مناسب است: |
49 |
پسماند |
جایگاه نگهداری موقت پسماند: دارای تابلوی گویا و واضحq، مجهز به قفل مناسبq، کنترل ورود وخروج افرادغیرمجازq |
50 |
پسماند |
انواع پسماندهای پزشکی درمحل نگهداری موقت جداگانه نگهداری میشود. |
51 |
پسماند |
درصورت عدم استفاده از سیستم سردکننده، مدت زمان نگهداری پسماند درمحل نگهداری موقت رعایت میشود. |
52 |
پسماند |
توزین و ثبت دقیق انواع پسماندهای تولیدی به صورت روزانه انجام و مستندات آن موجود میباشد. |
53 |
پسماند |
از روشهای غیرسوز مورد تایید، برای بیخطرسازی پسماندهای عفونی و تیزو برنده در مبدا تولید استفاده میشود. |
54 |
پسماند |
پسماند عادی و بیخطرشده بیمارستان به شهرداری تحویل میشود. |
55 |
پسماند |
برای دفع پسماندهای شیمیایی از روشهای مورد تایید استفاده میشود. |
56 |
پسماند |
محل مناسب با فضای کافی جهت بیخطرسازی پسماندهای عفونی و تیز و برنده در مبدا تولید وجود دارد. |
57 |
پسماند |
مستندات مربوط به انجام فرآیند و بررسی صحت عملکرد دستگاه بیخطرساز وجود دارد. |
58 |
پسماند |
مستندات پایش میکروبی دستگاه بیخطرسازی پسماند وجود دارد. |
59 |
پسماند |
مستندات پایش شیمیایی بیخطرسازی پسماند وجود دارد. |
60 |
پسماند |
مستندات مربوط به انجام کالیبراسیون دستگاه وجود دارد. |
61 |
پسماند |
کاربرآگاه و دورهدیده برای کار با دستگاه بیخطرساز وجود دارد. |
62 |
پسماند |
از نیروهای اختصاصی برای جمعآوری و حمل پسماند در بیمارستان و نظافت محوطه استفاده و از بکارگیری آنها در امور مرتبط با موادغذایی اجتناب میشود. |
63 |
پسماند |
کارکنان مرتبط با پسماندها از تجهیزات حفاظت فردی استفاده میکنند. |
64 |
پسماند |
رختکن، حمام، روشویی اختصاصی، محل استراحت، به تعدادکافی برای کارکنان مرتبط با پسماندها وجود دارد وکارکنان به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی دارند. |
65 |
پسماند |
کارکنان مرتبط با پسماندها در پایان هر نوبت کاری استحمام میکنند. |
66 |
آب و فاضلاب |
کیفیت آب بیمارستان با استانداردهای کشوری آب آشامیدنی (استانداردهای 1011 و 1053 آب آشامیدنی) مطابقت دارد. |
67 |
آب و فاضلاب |
شبکه لولهکشی آب بیمارستان سالم، مورد تایید مقامات بهداشتی، دارای فشار مناسب و بدون قطع آب باشد. |
68 |
آب و فاضلاب |
نمونهبرداری برای آزمایشات میکروبی حداقل در هر فصل یکبار و نمونهبرداری برای آزمایشات شیمیایی حداقل هر شش ماه یکبار انجام میشود. |
69 |
آب و فاضلاب |
کلرسنجی بصورت روزانه حداقل 3 نمونه در روز انجام و نتایج آن ثبت میشود. (کیت کلرسنج مورد تایید باشد) |
70 |
آب و فاضلاب |
مخزن ذخیره آب با شرایط بهداشتی برای تامین آب بیمارستان به مدت حداقل24 ساعت در مواقع بحران (بطوری که آب مخزن ذخیره دائما در حال گردش باشد) وجود دارد. |
71 |
آب و فاضلاب |
شبکه جمعآوری و دفع فاضلاب بیمارستان مورد تایید مقامات بهداشتی است. |
72 |
آب و فاضلاب |
شبکه جمعآوری فاضلاب بیمارستان از نظر تناسب با نیازها، با اصول فنی و بهداشتی مطابقت دارد. |
73 |
آب و فاضلاب |
خروجی فاضلاب بیمارستان با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد. (حداقل 2 بار درسال با فاصله 6 ماهه پایش میشود) |
74 |
آب و فاضلاب |
جمعآوری و دفع فاضلاب به نحوی طراحی گردد که از ایجاد بوی تعفن و بدمنظرهشدن محیط جلوگیری میشود. |
75 |
آب و فاضلاب |
شبکه جمعآوری فاضلاب به نحوی است که حشرات و جوندگان به فاضلاب دسترسی ندارند. |
76 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
کلیه کارکنانی که به نحوی در تهیه، توزیع، حمل و نقل و نگهداری و عرضه موادغذایی مرتبط هستند، موازین بهداشت فردی رارعایت میکنند. |
77 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
نظافت عمومی درآشپزخانه رعایت میشود. |
78 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
کف محل آمادهسازی و طبخ غذا و توزیع غذا دارای معیارهای بهسازی میباشد. |
79 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
دیوار محل آمادهسازی و طبخ غذا و توزیع غذا دارای معیارهای بهسازی میباشد. |
80 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
سقف محل آمادهسازی و طبخ غذا و توزیع غذا دارای معیارهای بهسازی میباشد. |
81 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
درها و پنجرهها سالم و فاقد شکستگی و مجهز به توری سالم میباشند. |
82 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
هود با ابعاد متناسب و مجهز به اگزازفن با قدرت مکش کافی وجود دارد. |
83 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
تهویه به نحوی صورت میگیرد که هوای داخل آشپزخانه همواره سالم، تازه،کافی و عاری از بو میباشد. |
84 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
سیستم سرمایش و گرمایش مناسب میباشد. |
85 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
شدت روشنایی نور طبیعی یا مصنوعی آشپزخانه 100 تا 200 لوکس میباشد. |
86 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
برای جلوگیری از حریق و انفجار و سایر خطرات احتمالی باید پیشبینی لازم بعمل آید. |
87 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
سیستم جمعآوری فاضلاب آشپزخانه دارای معیارهای بهداشتی میباشد. |
88 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
چربیگیر (گریس ترپ) با شرایط بهداشتی نصب شده است. |
89 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
انبار موادغذایی دارای معیارهای بهداشتی میباشد. |
90 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
کنترل و ثبت درجه حرارت یخچالها و فریزرها دوبار در روز (صبح وعصر) انجام میشود. |
91 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
سردخانه موادغذایی دارای معیارهای بهسازی و بهداشتی میباشد. |
92 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
اتاقهای استراحت، دارای معیارهای بهسازی و متناسب با تعداد کارگران میباشند. |
93 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
محل شستشوی ظروف و ترولی دارای معیارهای بهداشتی میباشد. ظروف ترجیحا در ماشین ظرفشویی و یا ظرفشویی سه مرحلهای باحجم مناسب شسته میشوند. |
94 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
ظروف پس از شسته شدن در محل مناسب نگهداری میشوند. |
95 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
توالت، دستشویی، حمام و رختکن اختصاصی به تعداد و دارای شرایط بهداشتی وجود دارد. |
96 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
مقررات بهداشتی و ضوابط مربوط به حمل و نقل، آمادهسازی و تهیه، طبخ، نگهداری و توزیع موادغذایی رعایت میشود. |
97 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
برای حمل و نقل و جابجایی هر نوع مواد غذایی از وسیله نقلیه مجاز و دارای شرایط بهداشتی استفاده میشود. |
98 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
ضوابط بهداشتی مربوط به ظروف مورد استفاده رعایت میشود. |
99 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
ضوابط بهداشتی مربوط به سطوح و میزهای کار و قفسهها رعایت میشود. |
100 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
ظروف مورد استفاده برای بیماران عفونی گندزدایی میشود و یا از نوع یکبار مصرف مورد تایید میباشد. |
101 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
سالنهای غذاخوری و محل سرو غذای کارکنان دارای شرایط بهداشتی میباشد. |
102 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
سالنهای غذاخوری مجهز به دستشویی و ظرفشویی مجزا برای استفاده کارکنان بیمارستان میباشد. |
103 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
ضوابط و مقررات بهداشتی نگهداری موادغذایی در انبارها و سردخانههای موادغذایی (مواد پروتئینی، سبزیجات و لبنیات) رعایت میشود. |
104 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
میوه و سبزی خام مصرفی مطابق دستورالعملهای ابلاغی سالمسازی میشود. |
105 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
مستندات رعایت اصول شناسایی خطرات وکنترل خطرات موادغذایی (HACCP) وجود دارد. |
106 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
زنجیره گرم و سرد به تناسب مواد غذایی رعایت میشود. |
107 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
از ورود افراد متفرقه به داخل آشپزخانه جلوگیری به عمل میآید. |
108 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
امکانات و تسهیلات برای جلوگیری از انتقال آلودگی از کفشها در ابتدای ورودی به واحدهایی نظیر محل طبخ، انبار و سردخانه و مواد غذایی وجود دارد. |
109 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
فرایند آمادهسازی، جابجایی، انبارکردن و توزیع غذا، ایمن و بهداشتی میباشد. |
110 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
مکانیزمهای ایمن برای ورود و خروج به سردخانه وجود دارد (هرگز درب از داخل قفل نمیشود) |
111 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
محل طبخ غذا از گردشکار و چیدمان مناسب برخوردار میباشد (انبار، آمادهسازی، محل پخت، محل توزیع، ظرفشویی) |
112 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
از مواد غذایی غیرمجاز (نظیر نمکهای تصفیهنشده، مواد غذایی فاقد پروانه، رنگهای غیرمجاز، جوش شیرین و...) استفاده نمیشود. |
113 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
محلهای تهیه و فروش مواد غذایی (نظیر بوفه و تریا) داخل بیمارستان، بهداشتی میباشند و مواد غذایی مجاز عرضه میباشد. |
114 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
جعبه کمکهای اولیه با مواد و وسایل مورد نیاز در محل مناسب وجود دارد. |
115 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف از ظروف سلولزی استفاده میشود. |
116 |
بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی |
برای حمل غذا از آسانسور اختصاصی استفاده میشود. |
117 |
رختشویخانه |
کف، سقف، دیوار، درب و پنجره، رختشویخانه بهداشتی بوده و دارای فضای کافی میباشد. |
118 |
رختشویخانه |
سرویس بهداشتی، رختکن و محل استراحت برای کارکنان موجود و دارای شرایط بهداشتی میباشد. |
119 |
رختشویخانه |
در کلیه مراحل، لنژ کثیف با تمیز، عفونی با غیرعفونی و لنژ آغشته به مواد دفعی با سایر البسه تداخل نداشته و ورودی و خروجی مجزا میباشد. |
120 |
رختشویخانه |
بهداشت و حفاظت فردی کارکنان در مراحل نگهداری، شستشو، گندزدایی، خشککنی، اتوکشی و توزیع البسه و ملحفه رعایت میشود. |
121 |
رختشویخانه |
نظافت عمومی و اصول گندزدایی رعایت میشود. |
122 |
رختشویخانه |
تأسیسات، تجهیزات و ماشینآلات از نظر بهداشتی (شامل شرایط نصب، ایمنی، رعایت عدم تداخل کثیف و تمیز) مناسب میباشد. |
123 |
رختشویخانه |
نور، سر و صدا، رطوبت، تهویه و دما مناسب میباشد. |
124 |
رختشویخانه |
محل استقرار رختشویخانه مناسب میباشد. (ارتباط مناسب با بخشها، عدم ایجاد مزاحمت برای مردم و بیماران) |
125 |
رختشویخانه |
محل نگهداری لنژ تمیز از نظر قفسهبندی، دستهبندی و ارتباط با بخشها مناسب میباشد. |
126 |
رختشویخانه |
انبار مناسب برای نگهداری مواد شوینده و گندزدایی موجود میباشد. |
127 |
رختشویخانه |
ترالی حمل البسه، ملحفه و اقلام پارچهای تمیز و کثیف کاملا از یکدیگر مجزا و قابل تشخیص و مناسب میباشد. |
128 |
رختشویخانه |
محل مناسب جهت شستشوی ترولی وجود دارد. |
129 |
رختشویخانه |
خیاطخانه دارای شرایط بهداشتی و ایمنی میباشد. |
130 |
رختشویخانه |
ثبت آمار ورود و خروج لنژ به تفکیک هر بخش انجام میشود. |
131 |
رختشویخانه |
برای جلوگیری از حریق و انفجار و سایر خطرات احتمالی باید پیشبینیهای لازم با توجه به حجم کار و نوع فعالیت و تعداد کارگران بعمل آید. |
132 |
رختشویخانه |
جعبه کمکهای اولیه با مواد و وسایل مورد نیاز در محل مناسب وجود دارد. |
133 |
رختشویخانه |
به پرسنل واحد در خصوص نحوه شستشو و گندزدایی آموزشهای لازم ارائه شده است. |
134 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کف کلیه بخشها سالم، بادوام، قابل شستشو، غیرقابلنفوذ به آب و بدون ترکخوردگی میباشد. |
135 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کلیه دیوارها سالم، فاقدشکستگی و ترکخوردگی، تمیز، روشن، قابل شستشو و گندزدایی، بدون خلل و فرج، تا ارتفاع حداقل 1.8 متر از کف از جنس مقاوم و صیقلی میباشد. |
136 |
شرایط بهداشتی بخشها |
اتاق تزریقات و پانسمان،CPR، جراحی سرپایی، سرویسهای بهداشتی، اتاق کارکثیف، فضاهای تمیز و استریل (آشپزخانه، اتاق عمل، رختشویخانه و...) تا زیر سقف سنگ یا کاشی میباشد. |
137 |
شرایط بهداشتی بخشها |
سقف کلیه قسمتها سالم، فاقد شکستگی و ترکخوردگی، تمیز و به رنگ روشن میباشد. |
138 |
شرایط بهداشتی بخشها |
در اتاقهای بستری، معاینه و تریتمنت دستشویی مناسب و بهداشتی وجود دارد. |
139 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کلیه پنجرههای بازشو مجهز به توری سیمی ضدرنگ و حفاظ میباشد. |
140 |
شرایط بهداشتی بخشها |
میزان نور طبیعی و مصنوعی اتاقهای بستری بیماران مناسب میباشد. |
141 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کلیه تختخوابهای بیماران سالم، بهداشتی، رنگآمیزی شده یا استیل و مناسب میباشد. |
142 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کلیه وسایل تخت بیماران واجد شرایط بهداشتی بوده، بطور مرتب تعویض میشود. |
143 |
شرایط بهداشتی بخشها |
پنجرههای مشرف به کوچهها و خیابانهای پر سروصدا مجهز به شیشههای دوجداره بوده وآسایش بیماران تضمین میشود. |
144 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کلیه توالتها، دستشوییها و حمامها بطور مرتب و حداقل در هر نوبت کاری نظافت و گندزدایی میشود. |
145 |
شرایط بهداشتی بخشها |
محل مناسب برای نگهداری وشستشوی وسایل نظافت (تیشویی) وجود دارد. |
146 |
شرایط بهداشتی بخشها |
محل مناسب برای نگهداری موادشوینده، ضدعفونیکننده و گندزدا وجود دارد. |
147 |
شرایط بهداشتی بخشها |
ملحفههای عفونی و آغشته به مواد دفعی درکلیه بخشها بطور جداگانه جمعآوری و با اصول بهداشتی به رختشویخانه حمل میشود. |
148 |
شرایط بهداشتی بخشها |
سرویسهای بهداشتی (توالت، حمام، و دستشویی) با شرایط مطلوب (ایمنی و بهداشت) برای بیماران و کارکنان بطور مجزا تعبیه شده است. |
149 |
شرایط بهداشتی بخشها |
مطابق برنامهی زمانبندی، اتاقها و وسایل و تجهیزات آنها نظافت میشود. |
150 |
شرایط بهداشتی بخشها |
سطوح، وسایل و تجهیزات متناسب با نوع کاربری، گندزدایی میشود. |
151 |
شرایط بهداشتی بخشها |
در اتاق بیماران، گلدانهای خاکدار وجود ندارد. |
152 |
شرایط بهداشتی بخشها |
امکانات رفاهی مناسب برای بیمار (زنگ اخطار، کمد کوچک شخصی، میز غذا و کمدهای کنارتخت) وجود دارد. |
153 |
شرایط بهداشتی بخشها |
تهویه کلیه اتاقها مناسب و بهداشتی میباشد. |
154 |
شرایط بهداشتی بخشها |
سیستم گرمایش و سرمایش اتاقها مطلوب میباشد. |
155 |
شرایط بهداشتی بخشها |
کلیه اتاقهای بیماران مجهز به یخچال اختصاصی با شرایط بهداشتی میباشد. |
156 |
شرایط بهداشتی بخشها |
آب سردکن در بخشها و درمانگاهها پیشبینی شده است. |
157 |
شرایط بهداشتی بخشها |
جداسازی سطوح تمیز با کثیف با تعبیه خط قرمز دربخشهای حساس (نظیرICU،NICU، دیالیز) انجام و از ورود افراد متفرقه جلوگیری بعمل میآید. |
158 |
شرایط بهداشتی بخشها |
استانداردهای حفاظتی و بهداشتی در اتاق ایزوله (وضعیت تهویه، گردش کار پرسنل، وسایل حفاظت فردی پرسنل، دفع پسماندها و...) مراعات میشود. |
159 |
شرایط بهداشتی بخشها |
محل مناسب برای نصب لگنشوی و نگهداری لگنها / لگن خردکن وجود دارد. |
160 |
شرایط بهداشتی بخشها |
در بخشهای ویژه وضعیت فیزیکی، بهسازی و بهداشتی مناسب است. |
161 |
شرایط بهداشتی بخشها |
در بخشهای ویژه (نظیر بخشهای: CCU ،NICU، ICU) نظافت مستمر و گندزدایی بصورت روتین و دورهای انجام میشود. |
162 |
شرایط بهداشتی بخشها |
بخش عفونی کاملا از سایر بخشها مجزا میباشد. |
163 |
شرایط بهداشتی بخشها |
تهویه بخش عفونی کاملا مجزا از سیستم تهویه عمومی بیمارستان بوده و بر اساس ضوابط بهداشتی میباشد. |
164 |
شرایط بهداشتی بخشها |
بخش ICU دارای اتاق پیشورودی با دستشویی/ اسکراب مناسب میباشد. |
165 |
شرایط بهداشتی بخشها |
آبدارخانه دارای شرایط بهداشتی میباشد. |
166 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
آزمایشگاه باید دارای اتاقها و لابراتوارهای به شرح زیر باشد: |
167 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
دیوار قسمتهای3-4-5-6-7-8-9-13-14-15 از کف تا زیر سقف کاشیکاری و دیوار سایر قسمتها صاف، فاقد درز و شکاف، تا ارتفاع 1.8 متر کاشیکاری و بالاتر از آن با رنگ قابلشستشو رنگآمیزی شود. |
168 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
سقف کلیه قسمتها سالم، فاقد درز و شکاف بوده و با رنگ روغن یا پلاستیکی رنگآمیزی شود. |
169 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
سقف کلیه اتاقها و راهروها، هال و انبار باید سالم، بدون درز و شکاف، از جنس قابل شستشو باشد. |
170 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
اتاقهای نمونهبرداری، میکروبشناسی، شستشو و بیوشیمی باید دارای کفشوی مجهز به شترگلو باشد. در غیر این صورت وجود دستگاه اولتراویوله جهت گندزدایی اجباری است. |
171 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
محل اتصال کف به دیوارها حتیالمقدور بدون زاویه و بصورت محدب باشد. |
172 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
کف اتاق بیوشیمی باید از جنس مقاوم به مواد خورنده باشد. |
173 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
سرویسهای بهداشتی پرسنل و بیماران مجزا و متناسب با تعداد افراد باشد. |
174 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
درب و پنجره کلیه اتاقها باید سالم، رنگآمیزی شده و مجهز به توری باشد. |
175 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
شدت روشنایی نور طبیعی یا مصنوعی درکلیه اتاقها و سالنها مناسب باشد. |
176 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
دوش اضطراری و چشمشوی باید در مکانی باشد که درشرایط اضطراری براحتی در دسترس همه کارکنان باشد (تعداد دوشها و چشمشویها بسته به وسعت کار و فضای فیزیکی آزمایشگاه دارد بخصوص در بخشهایی که با مواد شیمیایی سوزاننده سر و کار دارند) |
177 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
سیستم سرمایش و گرمایش مناسب میباشد. |
178 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
سیستم سرمایش و گرمایش مناسب به گونهای فراهم شود که ضمن فراهمکردن برودت و حرارت کافی، ازآلودگی هوای داخل ساختمان جلوگیری شود. |
179 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
وضعیت آزمایشگاه از نظر تهویه مناسب است. |
180 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
اﻃﺎق ﮐﺸﺖ ﻣﯿﮑﺮوﺑﯽ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﻮد اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺑﻮده ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺪاﯾﺖ ﻫﻮای دﺳﺘﮕﺎه ﺑﻪ ارﺗﻔﺎﻋﯽ ﮐﻪ ﺑﻮی ﻧﺎﻣﻄﺒﻮع ﻣﺰاﺣﻤﺘﯽ ﺑﺮای ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ ﻣﺠﺎور اﯾﺠﺎد ﻧﮑﻨﺪ اداﻣﻪ ﯾﺎﺑﺪ و ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﻓﯿﻠﺘﺮ ﻫﭙﺎ ﺑﺎﺷﺪ. |
181 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎه ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ آﺷﮑﺎرﺳﺎز ﺣﺮﯾﻖ ﺑﺎﺷﺪ. |
182 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
کپسولﻫﺎی ﺣﺮﯾﻖ و ﻓﺎﯾﺮﺑﺎﮐﺲ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﮐﺎﻓﯽ در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﺼﺐ و دارای ﺗﺎرﯾﺦ اﻧﻘﻀﺎ ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺑﺎﺷﺪ. |
183 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
ﺟﻌﺒﻪ ﮐﻤﮏﻫﺎی اوﻟﯿﻪ ﺑﺎ ﻣﻮاد و وﺳﺎﯾﻞ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺎﺷﺪ. |
184 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
ﺻﻨﺪﻟﯽﻫﺎ، ﻣﺒﻞﻫﺎ، ﻗﻔﺴﻪﻫﺎ و ﻣﯿﺰﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺎﻟﻢ، رﻧﮓآﻣﯿﺰی ﺷﺪه و ﺗﻤﯿﺰ ﺑﺎ روﮐﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺑﺎﺷﺪ. |
185 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﮔﻨﺪزداﯾﯽ ﻣﻮﺟﻮد و در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﺼﺐ ﮔﺮدد. |
186 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
وﺿﻌﯿﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﮕﻬﺪاری ﻣﻮﻗﺖ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎ و ﻧﺤﻮه ﺟﻤﻊآوری و اﻧﺘﻘﺎل آنها در آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎه ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ. |
187 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
اﺗﻮﮐﻼو ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﺮﯾﻞ ﮐﺮدن ﻣﺤﯿﻂﻫﺎی ﮐﺸﺖ اﺳﺘﻔﺎدهﺷﺪه ﻗﺒﻞ از ﺧﺮوج، وﺟﻮد دارد. |
188 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﯿﻔﯿﺖ دﺳﺘﮕﺎه اﺗﻮﮐﻼو ﺑﻄﻮر ﻣﻨﻈﻢ ﮐﻨﺘﺮل و ﺛﺒﺖ ﻣﯽﺷﻮد. |
189 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
اﺗﺎقهای ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری، ﮐﺸﺖ ﻣﯿﮑﺮوﺑﯽ، ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﺑﯿﻮﺷﯿﻤﯽ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ دارای دﺳﺘﺸﻮﯾﯽ و اﺗﺎقهای ﺷﺴﺘﺸﻮ و بیوﺷﯿﻤﯽ ﻋﻼوه ﺑﺮ دﺳﺘﺸﻮﯾﯽ، دارای ﻇﺮﻓﺸﻮﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮده و ﻓﺎﺿﻼب آنها ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ دﻓﻊ ﻓﺎﺿﻼب ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﺘﺼﻞ و ﺑﻪ روش ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ دﻓﻊ ﮔﺮدد. |
190 |
کلیات بهداشت در آزمایشگاه |
ﻣﺤﻠﯽ ﻣﺠﺰا ﺟﻬﺖ ﺷﺴﺘﺸﻮ و اﺳﺘﺮﯾﻞﮐﺮدن وﺳﺎﯾﻞ آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. |
191 |
پرتوپزشکی |
ﮐﻠﯿﻪ واﺣﺪﻫﺎی ﭘﺮﺗﻮﭘﺰﺷﮑﯽ ﻧﻈﯿﺮ رادﯾﻮﻟﻮژی، ﺳﯿﺘﯽاﺳﮑﻦ، رادﯾﻮﺗﺮاﭘﯽ، آﻧﮋﯾﻮﮔﺮاﻓﯽ، ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻫﺴﺘﻪای، و واﺣﺪﻫﺎی ﭘﺮﺗﻮﻫﺎی ﻏﯿﺮﯾﻮنﺳﺎز ﻧﻈﯿﺮ MRI، ﻟﯿﺰرﺗﺮاﭘﯽ و UVﺗﺮاﭘﯽ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺴﺎزی در ﺑﺮاﺑﺮ اﺷﻌﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. |
192 |
پرتوپزشکی |
ﮐﻠﯿﻪ واﺣﺪﻫﺎی ﭘﺮﺗﻮﭘﺰﺷﮑﯽ ﻧﻈﯿﺮ رادﯾﻮﻟﻮژی، ﺳﯿﺘﯽاﺳﮑﻦ، رادﯾﻮﺗﺮاﭘﯽ، آﻧﮋﯾﻮﮔﺮاﻓﯽ، ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻫﺴﺘﻪای، و واﺣﺪﻫﺎی ﭘﺮﺗﻮﻫﺎی ﻏﯿﺮﯾﻮنﺳﺎز ﻧﻈﯿﺮ MRI، ﻟﯿﺰرﺗﺮاﭘﯽ و UVﺗﺮاﭘﯽ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬداشتی در ﺑﺮاﺑﺮ اﺷﻌﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. |
193 |
پرتوپزشکی |
ﮐﻠﯿﻪ واﺣﺪﻫﺎی ﭘﺮﺗﻮﭘﺰﺷﮑﯽ ﻧﻈﯿﺮ رادﯾﻮﻟﻮژی، ﺳﯿﺘﯽاﺳﮑﻦ، رادﯾﻮﺗﺮاﭘﯽ، آﻧﮋﯾﻮﮔﺮاﻓﯽ، ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻫﺴﺘﻪای، و واﺣﺪﻫﺎی ﭘﺮﺗﻮﻫﺎی ﻏﯿﺮﯾﻮنﺳﺎز ﻧﻈﯿﺮ MRI، ﻟﯿﺰرﺗﺮاﭘﯽ و UVﺗﺮاﭘﯽ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﻔﺎﻇﺖ در ﺑﺮاﺑﺮ اﺷﻌﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. (ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻈﺮﯾﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﭘﺮﺗﻮﻫﺎ) |
194 |
پرتوپزشکی |
اﺻﻮل ﺣﻔﺎﻇﺖ در ﺑﺮاﺑﺮ اﺷﻌﻪ در ﮐﺎر ﺑﺎ دﺳﺘﮕﺎههای ﻗﺎﺑﻞ ﺣﻤﻞ (پرتابل) رﻋﺎﯾﺖ ﻣﯽﺷﻮد. |
195 |
پرتوپزشکی |
ﺑﺨﺶ و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻣﻮﻟﺪ اﺷﻌﻪ یوﻧﯿﺰان دارای ﻣﺠﻮز ﮐﺎر ﺑﺎ اﺷﻌﻪ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. |
196 |
پرتوپزشکی |
ﭘﺮوﻧﺪه ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﻓﺮدی ﺷﺎﻣﻞ ﻧﺘﺎﯾﺞ دزﯾﻤﺘﺮی، ﻣﻌﺎﯾﻨﺎت و آزﻣﺎﯾﺸﺎت دورهای ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺨﺶ وﺟﻮد دارد. |
197 |
پرتوپزشکی |
ﮐﻠﯿﻪ ﭘﺮﺗﻮﮐﺎران ﺑﻪ دزﯾﻤﺘﺮ ﻓﺮدی ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻣﺠﻬﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ. |
198 |
پرتوپزشکی |
دستگاههای ﻣﻮﻟﺪ اﺷﻌﻪ دارای ﮔﻮاﻫﯽ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﮐﻨﺘﺮل ﮐﯿﻔﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. |
199 |
پرتوپزشکی |
دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﯾﻤﻨﯽ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺣﻮادث ﭘﺮﺗﻮﯾﯽ و ﭘﺮﺗﻮﮔﯿﺮی ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ وﺟﻮد دارد. |
200 |
پرتوپزشکی |
از وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻓﺮدی و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﮐﻤﮑﯽ ﻧﮕﻬﺪارﻧﺪه ﺑﯿﻤﺎر ﺑﻪ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺨﺶ ( ﻧﻈﯿﺮ روﭘﻮش ﺳﺮﺑﯽ، ﺷﯿﻠﺪﻫﺎی ﮔﻨﺎد و ﺗﯿﺮوﯾﯿﺪ در ﺳﺎﯾﺰﻫﺎی ﺑﺰرگ، ﻣﺘﻮﺳﻂ و ﮐﻮﭼﮏ، دﺳﺘﮑﺶ ﺳﺮﺑﯽ، ﻋﯿﻨﮏ ﺳﺮﺑﯽ، ﭘﺎروان ﺳﺮﺑﯽ) اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﺷﻮد. |
201 |
پرتوپزشکی |
ﺑﺨﺶ رادﯾﻮﻟﻮژی دارای ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻓﯿﻠﻢﻟﺲ اﺳﺖ ﯾﺎ ﺷﺮاﯾﻂ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺗﺎرﯾﮑﺨﺎﻧﻪ (ﻧﻈﯿﺮ ﻧﻮر، ﭼﺮاغها، رﻃﻮﺑﺖ و دﻣﺎ، ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﻌﻮﯾﺾ داروﻫﺎ و ﺗﻬﻮﯾﻪ) ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ. |
202 |
پرتوپزشکی |
ﻋﻼﺋﻢ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه راﻫﻨﻤﺎ و اﻃﻼعرﺳﺎﻧﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺣﻔﺎﻇﺖ در ﺑﺮاﺑﺮ اﺷﻌﻪ وﺟﻮد دارد و در ﺟﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﺼﺐ ﺷﺪه اﺳﺖ. |
203 |
بخشهای اتاق عمل |
ﮐﻒ اﺗﺎقﻫﺎی ﻋﻤﻞ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
204 |
بخشهای اتاق عمل |
دﯾﻮارﻫﺎی اﺗﺎقﻫﺎی ﻋﻤﻞ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﺗﺎ ﺳﻘﻒ ﮐﺎﺷﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
205 |
بخشهای اتاق عمل |
ﺳﻘﻒ اﺗﺎقﻫﺎی ﻋﻤﻞ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ و ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
206 |
بخشهای اتاق عمل |
ﮐﻠﯿﺪ و ﭘﺮﯾﺰﻫﺎی ﺑﺮق اﺗﺎقﻫﺎی ﻋﻤﻞ دارای ضوابط بهداشتی و ایمنی و مجهز به سیستم ارت میباشد. |
207 |
بخشهای اتاق عمل |
ﺗﻮاﻟﺖ و دﺳﺘﺸﻮﯾﯽ و ﺣﻤﺎم ﺑﺨﺶ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﮐﺎﻓﯽ و در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺣﺪاث و دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
208 |
بخشهای اتاق عمل |
ﺗﻮاﻟﺖﻫﺎ، دﺳﺘﺸﻮﯾﯽﻫﺎ و ﺣﻤﺎمﻫﺎی ﺑﺨﺶ (اﺗﺎق ﻋﻤﻞ) ﻧﻈﺎﻓﺖ و با ماده مناسب گندزدایی میشود. |
209 |
بخشهای اتاق عمل |
دﻣﺎی ﺑﺨﺶ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ و روزاﻧﻪ ﺛﺒﺖ میشود. |
210 |
بخشهای اتاق عمل |
رﻃﻮﺑﺖ ﺑﺨﺶ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ و روزاﻧﻪ ﺛﺒﺖ میشود. |
211 |
بخشهای اتاق عمل |
ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ اﺳﺖ. |
212 |
بخشهای اتاق عمل |
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻨﻈﻢ ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﮔﻨﺪزداﯾﯽ ﺑﺨﺶ اﺗﺎقﻫﺎی ﻋﻤﻞ اﻧﺠﺎم میشود. |
213 |
بخشهای اتاق عمل |
ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری از ﺳﻄﻮح و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻣﻄﺎﺑﻖ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﮐﺸﻮری اﻧﺠﺎم و ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮد. |
214 |
بخشهای اتاق عمل |
رﺧﺘﮑﻦ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﮐﺎﻓﯽ، در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ و دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
215 |
بخشهای اتاق عمل |
اﺗﺎق اﺳﺘﺮﯾﻞ ﻓﺮﻋﯽ در ﺑﺨﺶ، در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ وﺟﻮد دارد. |
216 |
بخشهای اتاق عمل |
اﺗﺎق ﻧﮕﻬﺪاری وﺳایل اﺳﺘﺮﯾﻞ ﺑﺎ ﻗﻔﺴﻪﺑﻨﺪی ﻣﻨﺎﺳﺐ وﺟﻮد دارد. |
217 |
بخشهای اتاق عمل |
اﺗﺎق ﻣﺨﺼﻮص ﻧﮕﻬﺪاری وﺳﺎﯾﻞ و ﻣﻮاد ﺷﻮﯾﻨﺪه، ﺗﻤﯿﺰﮐﻨﻨﺪه و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﻧﻈﺎﻓﺖ، در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ وﺟﻮد دارد و ﺗﺎ ﺳﻘﻒ ﮐﺎﺷﯽ ﯾﺎ ﺳﻨﮓ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
218 |
بخشهای اتاق عمل |
ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺷﺴﺘﺸﻮی ﭘﻮﺗﯿﻦﻫﺎ، ﮐﻔﺶﻫﺎ، ﺗﯽ و اﻣﺜﺎﻟﻬﻢ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
219 |
بخشهای اتاق عمل |
اﺻﻞ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﮐﺜﯿﻒ، ﺗﻤﯿﺰ و اﺳﺘﺮﯾﻞ از ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ رﻋﺎﯾﺖ میشود. |
220 |
بخشهای اتاق عمل |
ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی ورود و ﺧﺮوج ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻟﻮازم اﺗﺎق ﻋﻤﻞ ﺗﺪاﺧﻞ ﻧﺪارد. |
221 |
بخشهای اتاق عمل |
محل استراحت کادر اتاق عمل دارای شرایط بهداشتی میباشد. |
222 |
بخشهای اتاق عمل |
دربﻫﺎی ﺑﺨﺶ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
223 |
بخشهای اتاق عمل |
آﺑﺪارﺧﺎﻧﻪ ﺑﺨﺶ در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ وﺟﻮد دارد. |
224 |
بخشهای اتاق عمل |
ﺳﺖﺷﻮﯾﯽ ﺑﺨﺶ در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ وﺟﻮد دارد. |
225 |
بخشهای اتاق عمل |
روﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺨﺶ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
226 |
بخشهای اتاق عمل |
ﻣﻘﺮرات ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ و ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺑﺨﺶ (ﻧﻈﯿﺮ ﻗﻔﺴﻪﻫﺎی ﻟﺒﺎس، ﺳﯿﻨﮏ اﺳﮑﺮاب، وﺿﻌﯿﺖ سطلها و ﺷﯿﺮﻫﺎ و اﻃﻔﺎی ﺣﺮﯾﻖ) ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ. |
227 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی ورود و ﺧﺮوج ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻟﻮازم آﻟﻮده از اﺳﺘﺮﯾﻞ ﻣﺠﺰا ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
228 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
رﺧﺘﮑﻦ و سرویسهای ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ و در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
229 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺑﺨﺶ دارای وﺿﻌﯿﺖ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ و ﺑﻬﺴﺎزی میباشد. |
230 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﮐﻒ ﺑﺨﺶ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
231 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
دﯾﻮار و درب ﺑﺨﺶ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
232 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺳﻘﻒ ﺑﺨﺶ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
233 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻨﻈﻢ ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﮔﻨﺪزداﯾﯽ ﺳﻄﻮح در ﺑﺨﺶ وﺟﻮد دارد. |
234 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻨﻈﻢ ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﮔﻨﺪزداﯾﯽ ﺳﻄﻮح در ﺑﺨﺶ وﺟﻮد دارد. |
235 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
دﻣﺎی ﺑﺨﺶ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
236 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
رﻃﻮﺑﺖ ﺑﺨﺶ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎشد. |
237 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ارﺗﺒﺎط CSSD ﺑﺎ ﺑﺨﺶ اﺗﺎق ﻋﻤﻞ اﺻﻮﻟﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
238 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻤﯿﺰ از ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪی، اﺳﺘﺮﯾﻞﮐﺮدن و اﻧﺒﺎرداری ﺟﺪا ﺷﺪه اﺳﺖ. |
239 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﻗﺴﻤﺖ ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪی ﺑﺼﻮرت ﺗﮑﻔﯿﮏ ﺷﺪه از ﻫﻢ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ وﺟﻮد دارد. |
240 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪی وﺳﺎﯾﻞ ﺑﺼﻮرت اﺻﻮﻟﯽ اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد و ﮐﻨﺘﺮل ﻣﯽﮔﺮدد. |
241 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
دﺳﺘﮕﺎههای اﺗﻮﮐﻼو دارای دو درب اﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ از ﯾﮏ ﻃﺮف ﺑﺎرﮔﯿﺮی و از ﺳﻤﺖ دﯾﮕﺮ ﺗﺨﻠﯿﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد. |
242 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺗﻬﻮﯾﻪ ﻫﻮای ﺑﺨﺶ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ. |
243 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺗﻤﺎم وﺳﺎﯾﻞ اﺳﺘﺮﯾﻞﺷﺪه ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﺳﻄﺢ زﻣﯿﻦ و در ﻗﻔﺴﻪﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ اﻧﺒﺎرداری ﻣﯽﺷﻮد. |
244 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
وﺳﺎﯾﻞ اﺳﺘﺮﯾﻞ ﺷﺪه ﺑﺼﻮرت ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ و ﻣﺴﺘﻘﻞ از ﺳﺎﯾﺮ ﺗﺠﻬﯿﺰات و وﺳﺎﯾﻞ اﻧﺒﺎرداری ﻣﯽﺷﻮد. |
245 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺗﻤﺎم ﮐﺎرﮐﻨﺎن از ﻟﺒﺎس ﻟﻮازم ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻓﺮدی ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺘﻔﺎده میکنند. |
246 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺳﺘﺮﯾﻠﯿﺰاﺳﯿﻮن ﺑﻨﺤﻮ ﺻﺤﯿﺢ اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد. |
247 |
بخش استریلیزاسیون مرکزی |
ﺛﺒﺖ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺳﺘﺮﯾﻠﯿﺰاﺳﯿﻮن وﺟﻮد دارد. |
248 |
سایر موارد |
ﺳﺮدﺧﺎﻧﻪ ﺟﺴﺪ دارای ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
249 |
سایر موارد |
ﺳﺮدﺧﺎﻧﻪ ﺟﺴﺪ در ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ اﺣﺪاث ﺷﺪه اﺳﺖ (دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﺑﻪ دور از اﻧﻈﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ) |
250 |
سایر موارد |
ﺗﺴﻬﯿﻼت ﻧﻈﺎﻓﺖ وﮔﻨﺪزداﯾﯽ ﺳﻄﻮح و ﺗﺠﻬﯿﺰات در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺳﺮدﺧﺎﻧﻪ ﺟﺴﺪ وﺟﻮد دارد. |
251 |
سایر موارد |
اﺻﻮل ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ و ﻧﻈﺎﻓﺖ در آﻣﺒﻮﻻﻧسهای ﻣﺴﺘﻘﺮ در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن رﻋﺎﯾﺖ ﻣﯽﺷﻮد و ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺎ ﺗﺴﻬﯿﻼت ﻻزم ﺑﺮای ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﮔﻨﺪزداﯾﯽ آﻣﺒﻮﻻﻧﺲ وﺟﻮد دارد. |
252 |
سایر موارد |
ﻣﻘﺮرات ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﮐﻨﺘﺮل ﻋﻔﻮﻧﺖ در ﺑﺨﺶﻫﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﻣﯽﺷﻮد. |
253 |
سایر موارد |
بخشهای داﺧﻠﯽ، اﻃﻔﺎل و ﻋﻔﻮﻧﯽ دارای ﺣﺪاﻗﻞ ﯾﮏ اﺗﺎق اﺳﺘﺎﻧﺪارد اﯾﺰوﻟﻪ ﺗﻨﻔﺴﯽ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
254 |
سایر موارد |
وﺿﻌﯿﺖ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ، ﺑﻬﺴﺎزی و ﺑﻬﺪاﺷﺖ اورژاﻧﺲ (از ﻗﺒﯿﻞ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻓﺮدی، ﺑﻬﺪاﺷﺖ اﺑﺰار و ﻟﻮازم ﮐﺎر، ﭘﺴﻤﺎﻧﺪﻫﺎ، ﻓﺎﺿﻼب، آب) ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. |
255 |
سایر موارد |
ﻣﻮاد و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ پاسخگوی ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻓﻮری در ﺣﻮادث، ﺑﻼﯾﺎ و اﻗﺪاﻣﺎت اﺿﻄﺮاری ﺑﺎﺷﺪ (ﻣﺎﻧﻨﺪ کیتهای کنترل ﮐﯿﻔﯽ آب، ﺗﺠﻬﯿﺰات، ﺳﻤﻮم، ﻣﻮاد گندزدا و ضدعفونیکنندهها) وجود دارد و ایمن نگهداری میشود. |
256 |
سایر موارد |
ﺳﯿﺴﺘﻢ ارﺟﺎع ﺷﺒﮑﻪ ﺑﻬﺪاﺷﺖ در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن اﺟﺮا ﻣﯽﺷﻮد. |
257 |
سایر موارد |
ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﻮﻃﻪ و ﻓﻀﺎﻫﺎی ﭘﯿﺮاﻣﻮﻧﯽ (ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺳﺒﺰ، ﻣﻬﺪﮐﻮدک، نمازخانه، ﭘﺎوﯾﻮن ﭘﺰﺷﮑﺎن و ﮐﺎرﮐﻨﺎن، رختکنﻫﺎ، ﭘﺎرﮐﯿﻨﮓ و اﻣﺎﮐﻦ و محلهای ﻋﻤﻮﻣﯽ و ...) ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ میباشد. |
258 |
سایر موارد |
وﺳﺎﯾﻞ اﯾﻤﻨﯽ و ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﺑﺮای ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺗﺎﺳﯿﺴﺎت وﺟﻮد دارد. |
259 |
سایر موارد |
ﺑﺮق اﺿﻄﺮاری در ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ. |
260 |
سایر موارد |
ﮔﻨﺪزداﯾﯽ آﻣﺒﻮﻻﻧﺲ اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد. |