روند ارایه خدمات درمانی در شهرستان آستارا مورد بررسی قرار گرفت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اتفاق جمعی از مدیران ستادی به صورت سرزده روند ارایه خدمات درمانی در شهرستان آستارا را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه : دکتر اسماعیل نورصالحی معاون درمان به اتفاق جمعی از مدیران ستادی طی بازدیدی سرزده صبح امروز چهارشنبه روند ارایه خدمات درمانی در شهرستان آستارا را از نزدیک ارزیابی نمود.در این بازدید که از بخش های مختلف بیمارستان آستارا صورت گرفت معاونت درمان دانشگاه از نزدیک با مسایل و مشکلات این بیمارستان ها آشنا گردید و با کادر درمانی و بیماران بستری نیز به گفت و گو پرداخت و از میزان رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده در این مرکز درمانی مطلع شد.معاون درمان دانشگاه همچنین از موکب مرزی اربعین و پایگاه بهداشتی درمانی واقع در نقطه صفر مرزی بازدید نمود. دکتر نورصالحی هدف از این بازدید را را بررسی مشکلات و چالش های موجود حوزه بهداشت و درمان در شهرستان آستارا برشمرد.
معاونت درمان دانشگاه دراین سفر ضمن دیدار با فرماندار شهرستان آستارا در خصوص مشکلات موجود در زمینه بهداشت و درمان در شهرستان ،طرح توریسم درمانی و ظرفیتهای بالای جذب گردشگر و توریسم شهرستان و بر ضرورت بررسی و حل مسائل و مشکلات و برنامه ریزی مناسب برای برون رفت از آن تاکید کرد در ادامه فرماندار شهرستان آستارا اظهار امیدواری کرد;که با همدلی و هم فکری کلیه مسئولین اعم از دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،فرمانداری آستارا و سایر سازمان هایی که در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند شاهد شروع فصل تازه و امیدبخشی در فعالیتهای بخش بهداشتی و درمانی شهرستان باشیم.
سپس در ادامه دکتر نورصالحی در جمع مدیران و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان آستارا حاضر شد و بیان داشت:یکی از مشکلات موجود در بیمارستان آستارا مربوط به تامین تجهیزات مورد نیاز می باشد که این مشکل بصورت کلی است و در سطح وزارت هم این مشکلات موجود است ولی با اقدامات مشترکی که با معاونت غذا و دارو جهت تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان در دست اقدام می باشد بزودی شاهد مرتفع شدن این مشکل خواهیم بود.معاون درمان در خصوص تعرفه های خدمات درمانی دریافت شده از بیماران بیان داشت مسئولیت تعرفه ها و سند های مالی پرونده بیماران با رئیس بیمارستان (مسئول فنی) می باشد و باید نظارت مستمر بر پرونده های بیماران داشته باشد و مهر رسیدگی مسئول فنی بیمارستان در اسناد مالی درج گردد.تا اسناد با دقت بیشتری بررسی شده و حقی از گیرندگان خدمت ضایع نشود.
دکتر نورصالحی گفت: نظارت دقیق بر نحوه ارایه خدمات سلامت به مراجعین توسط مدیران باعث تغییرات مثبت و چشمگیری در روند ارایه خدمات درمانی خواهد شد و به دنبال آن رضایتمندی مراجعین نیز افزایش می یابد لذا ریاست بیمارستان و مدیران موظفند نظارت دقیقی بر شیفت های کاری نیروها از قبیل ساعت ورود و خروج پزشکان،ویزیت به موقع بیماران و ...انجام دهند و امید است با پیگیری های مستمر و نظارت دقیق در ماه های آینده شاهد ارتقاء بیش از پیش سطح خدمات درمانی ارائه شده و رضایتمندی هرچه بیشتر بیماران باشیم.
درخاتمه مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا به بیان مشکلات و چالش های موجود در شهرستان پرداخت و سپس مسئولین ادارات معاونت درمان به ارایه گزارش از بازدید های صورت گرفته در هر حوزه از این شهرستان ،مشکلات رویت شده در بازدید ها و بیان راهکار موجود پرداختند.
نظر دهید