• 1396/12/07 - 09:41
  • تعداد بازدید خبر : 75
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تشدید نظارت ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان / سامانه 190 آماده دریافت شکایات مردمی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشدید نظارت ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: مردم در صورت شکایات می توانند به صورت 24 ساعته با سامانه 190 تماس گیرند.


دکتر محمد تقی آشوبی - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) از تشدید نظارت ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: در سه ماه اخیر، حدود 300 بازدید از مطب های پزشکی و مراکز درمانی دانشگاه و 200 بازدید نیز از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام گرفته است. 

دکتر آشوبی، ضمن اعلام سامانه 190 جهت ثبت و رسیدگی به شکایات حوزه سلامت، افزود: این سامانه در 24ساعت شبانه روز، آماده پاسخگویی به شکایات مردمی در زمینه مشکلات بهداشتی، درمانی و دارویی است.

وی با اشاره به آغاز بازدیدهای شبانه دانشگاه از اواخر فصل پاییز سال جاری، خاطر نشان کرد: در این زمینه 3 تیم نظارتی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در ساعات مختلف شبانه روز، با ورود سرزده به مراکز درمانی، درمانگاه ها و مطب های پزشکی و موسسات وابسته، چگونگی ارایه خدمات این مراکز را مورد ارزیابی قرار می دهند.

معاون درمان دانشگاه، از تعطیلی مطب های شبانه روزی در استان خبر داد و افزود: استفاده از عناوین مجعول مطب شبانه روزی یا بیست و چهار ساعته برای پزشکان عمومی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع است و پزشکان عمومی حداکثر ساعت 10 شب مجاز به انجام فعالیت در مطب هستند .وی با بیان این که با افراد متخلف طبق مقررات برخورد می شود، افزود: پزشکانی که مایل به ارایه خدمات درمانی به صورت شبانه روزی هستند، بایستی درخواست تاسیس درمانگاه شبانه روزی خود را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان (واحد مدیریت نظارت و اعتباربخشی) ارایه دهند تا مطابق مفررات اقدام شود.

اصحاب رسانه نسبت به انتشار اخبار صحیح حوزه سلامت، حساسیت ویژه داشته باشند
وی ضمن اشاره به حساسیت های اخبار حوزه بهداشت و درمان و توجه ویژه اصحاب رسانه به این موضوع، تصریح کرد: اهمیت صحت و درستی اخبار حوزه سلامت، بر هیچکس پوشیده نیست. بنابراین با توجه به این که در زمینه انتشار اخبار کذب، قوانین و دستورالعمل های مهمی وجود دارد، اصحاب رسانه باید نسبت به انتشار اخبار صحیح حوزه سلامت، حساسیت ویژه ای داشته باشند و جهت انتشار اخبار این حوزه، به منابع موثق و معتبر به ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان رجوع کنند.

معاون درمان دانشگاه، با اشاره به انتشار خبر مفقود شدن بیمار در بیمارستان پورسینای رشت در سطح رسانه ها و فضای مجازی، گفت: پس از بررسی پرونده بیمار و مشاهده فیلم موجود در دوربین های مداربسته بیمارستان، مشخص شد که بیمار با کمک همراه، نسبت به خروج از بیمارستان در ساعات اولیه شیفت عصر، اقدام کرده است و خبر مفقود شدن وی صحت ندارد. در خصوص عدم رسیدگی به این بیمار و سرگردانی وی در بیمارستان، نیز مستندات و مدارک پزشکی نشانگر این مسئله است که بیمار دارای مشکلات جسمی زمینه ای فراوان بوده که برای انجام اقدامات درمانی با توجه به ریسک بالای عمل، علاوه بر رضایت بیمار، رضایت همراهان درجه یک نیز الزامی بوده که متاسفانه همراهان درجه یک، جهت اعلام رضایت کتبی در طول دوره بستری اقدامی نکردند.

وی در پایان یادآور شد: مقوله اطلاع رسانی برای بهبود سلامت جامعه حایز اهمیت است. در این زمینه، رسانه ها در کنار دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان بایستی برای ارتقای هر چه بیشتر سلامت در جامعه تلاش کنند.
  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 34186
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1396/12/07 09:41